Od jakiegoś czasu pojawiła się dodatkowa możliwość marketingowa dla właścicieli firm, którzy prowadzą swój biznes w określonej lokalizacji. Chodzi o technologię Google Street View i jej wykorzystanie w prezentowaniu wnętrz firm, a także ich ofert. Firmy z którymi współpracujemy pytają czy słyszeliśmy o takiej usłudze, czy warto z niej skorzystać, a jeśli TAK, to dlaczego.
Wirtualny Spacer Google – a po co mi to?
Wirtualne spacery zyskują coraz większą rzeszę zwolenników, a dzieje się tak z kilku powodów. Na pierwszy rzut oka to po prostu dobrze wygląda. Wirtualny spacer pokazuje wnętrze firmy, więc pełni funkcję prezentacyjną. Zdjęcia są dobrej jakości, a profesjonalnie wykonane panoramy składane są w spacer, który podzielony jest na poszczególne pomieszczenia. Nasza działalność wygląda bardziej wiarygodnie i profesjonalnie.
Dzięki dobrze znanej z Map Google technologii Street View prezentowany obraz jest bardzo realny – oddaje rzeczywistość taką jaka jest. Nie ma tu miejsca na retusz i „pudrowanie w Photoshopie”. Klient po odbyciu spaceru wirtualnego wie, czego może się spodziewać po danej firmie i jej ofercie.
Google Business View pełni funkcje informacyjne pokazując sklep, warsztat, salon i ich pełną ofertę na zdjęciach. Możemy zobaczyć czy asortyment jest bogaty – mówiąc krótko, czy jest z czego wybrać. W przypadku restauracji, możemy się przekonać czy wnętrza są przyjemne i dokładnie w takim klimacie, o jaki nam chodziło, kiedy wybieramy lokal na specjalną okazję. W przypadku hoteli przede wszystkim można zobaczyć wszystkie pomieszczenia, z których podczas naszego pobytu będziemy chcieli korzystać – tu niczego nie można ukryć. A ile razy zdarzyło się Wam wybrać hotel sugerując się zdjęciem ze strony firmowej hotelu (jedno jedyne zdjęcie pokoju), po czym po przybyciu na miejsce czekała Was niemiła niespodzianka – okazywało się, że ten pokój ze zdjęcia jest akurat zajęty, a Wy dostaliście jakiś dużo gorszy? Dzięki Google Business View nie będziecie rozczarowani, pokoje będą dokładnie takie, jak na panoramie Google.
Spacer Business View to świetny weryfikator firm. Jeśli ktoś wpuszcza nas do siebie i chce pokazać to, co ma do zaoferowania od razu jako klienci nabieramy większego zaufania. Firma w naszych oczach zyskuje na wiarygodności.
Inną kwestią jest podkreślenie tego, że firma jest nowoczesna, korzysta z nowatorskich rozwiązań marketingowych. Dzięki wirtualnemu spacerowi możemy oszczędzić mnóstwo czasu podejmując decyzję o skorzystaniu z oferty bez wychodzenia z domu.
Dodatkowo spacery wirtualne angażują klienta i sprawiają, że więcej czasu spędza na serwisie danej firmy zamiast na serwisach konkurencyjnych. Bo wirtualne podróże po zakamarkach sklepowych naprawdę wciągają. Pewne badania naukowe mówią, że wystarczy mieć z kimś 7 punktów styku, aby traktować go jak kogoś znajomego, „oswojonego” – i tym łatwiej nawiązać z nim relację, również handlową. Kiedy odwiedzamy jego sklep czy punkt usługowy znamy go, choć nigdy wcześniej nie byliśmy w nim… na żywo. Google Business View, jest jednym z takich punktów styku w budowaniu relacji klient-dostawca/usługodawca. I to dość mocnym punktem, bo można taki spacer wykorzystać wielokrotnie do budowania pozytywnych relacji z setkami, tysiącami klientów.
Zdjęcia firmowe Google i przełożenie na pozycjonowanie.
Niektóre firmy wybierają realizację sesji zdjęciowej w ramach Business View tylko z tego powodu. Jak dla nich wszystkie powyżej wymienione powody mógłby nie istnieć, a i tak by się zdecydowali. Oficjalnie Google nie potwierdza faktu, aby wizytówki Google Moja Firma, widoczne na Mapach Google, które mają realizację zdjęć Business View, miały zdecydowanie większą widoczność. Nie musi tego potwierdzać, bo potwierdzają to Rekomendowani Fotografowie Google, którzy realizują zdjęcia firmowe i wprowadzają je do Wizytówek Google dla firm. Nieoficjalnie kilku z nich przyznaje, że te wizytówki po wprowadzeniu panoram stają się wyraźnie bardziej widoczne – tak jakby dostawały kopa w pozycjonowaniu. A dzięki temu sam serwis staje się bardziej widoczny, notuje więcej wyświetleń w wynikach organicznych, ściąga więcej wyświetleń zarówno samego profilu Google+ danej firmy, jak i strony firmowej. Niektóre realizacje w ciągu roku notują kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń dodatkowo dzięki Zdjęciom Firmowym Google.
Dodatkowe korzyści z Google Business View.
Oprócz panoram złożonych w wirtualny spacer po firmie w standardzie usługi firma otrzymuje 10-15 zdjęć statycznych wysokiej jakości w ważnych miejscach w swoim lokalu i przed nim. Takie zdjęcia, wliczone w cenę usługi, są własnością klienta i można je wykorzystać do innych celów marketingowych, np.w materiałach reklamowych w Internecie czy materiałach drukowanych. Jeśli weźmiemy to wszystko pod uwagę i poznamy ofertę kilku bardzo dobrych fotografów z naszej okolicy okaże się, że to nie wcale taki duży wydatek, a co najważniejsze, że daje znacznie większą wartość firmie teraz i w przyszłości, niż koszty, które są z nim związane. Usługa jest płatna jednorazowo– nie ma tu abonamentów, wznowień. Sesję realizuje Rekomendowany Fotograf Google – to z nim firma podpisuje umowę na wykonanie usługi i z nim się rozlicza.
Kiedy przychodzi czas na podsumowanie tego wszystkiego co otrzymujemy jako firmy, jakie korzyści możemy odnieść i jaką wartość dzięki temu możemy wygenerować dla naszych potencjalnych i obecnych klientów zdecydowanie rekomendujemy wykonanie usługi Google Business View w waszych firmach.
w temacie: gra nie warta świeczki, marketingowo