Pierwszy sklep na Shopify? Jak założyć swój pierwszy sklep online?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest coraz częściej otwieraną działalnością. Choć na pozór wydaje się to proste, warto dokładnie sprawdzić, jak założyć swój pierwszy sklep online oraz na jaką platformę się zdecydować. Te podstawowe informacje mogą znacząco ułatwić start w internetowym biznesie.

Czym jest Shopify?

Rosnące zainteresowanie sprzedażą przez Internet sprawiło, że na rynku pojawiło się wiele różnorodnych platform umożliwiających prowadzenie tego typu działalności. Jak wybrać najlepsze miejsce? Dobrym wyborem dla początkujących sprzedawców będzie Shopify, platforma e-commerce stworzona przez kanadyjska firmę Shopify Inc. Stanowi jedno z najczęściej wybieranych na całym świecie rozwiązań. Jego bardzo dużą zaletą jest to, że można zapoznać się z aplikacją, korzystając z 14-dniowego okresu próbnego. Gdy spodoba się sprzedającemu,  ma on możliwość wykupienia miesięcznego lub rocznego abonamentu. Platforma ta działa w modelu subskrypcyjnym, co oznacza, ze dopóki sprzedawca uiszcza regularnie opłaty, może korzystać z jej funkcjonalności, niewymagane jest podpisanie długoterminowych umów. Dodatkowo sklep na Shopify to dobry pomysł na pierwszy biznes w sieci, ponieważ: działa intuicyjnie, pozwala na szeroką personalizację pod względem graficznym, oferuje wsparcie techniczne przedstawicieli systemu oraz jest odporny na ataki hakerskie.

Zakładanie sklepu na Shopify

Zakładanie sklepu na Shopify powinno być poprzedzone spełnieniem wymagań formalnych związanych z prowadzeniem własnego biznesu t.j. założeniem działalności gospodarczej oraz zaplanowaniem metod i kanałów sprzedaży. W działaniach na platformie należy uwzględnić następujące etapy prac:
1. konfiguracja sklepu związana z określeniem podstawowych standardów związanych z produktami i transakcjami klientów, a także z domeną;
2. organizacja sklepu polegająca m.in. na wybraniu szablonu sklepu, dodaniu produktów oraz konfiguracji menu i nawigacji;
3. testy działalności sklepu online – przed jego udostępnieniem klientom należy złożyć samodzielnie testowe zamówienie, by sprawdzić działanie sklepu i ewentualnie wyeliminować błędy;
4. otworzenie sklepu, udostępnienie go kupującym;
5. dodanie innych kanałów sprzedaży np. Przycisk Zakupów, Facebook Messenger oraz Instagram;
6. promocja sklepu internetowego poprzez np. kampanie e-mail marketingowe, pozycjonowanie, kody rabatowe.

Pierwszy sklep na Shopify – samodzielnie czy z pomocą agencji?

Jak można zauważyć powyżej, założenie własnej działalności wymaga nie tylko sporej ilości czasu, a także wiedzy związanej ze sprzedażą oraz działaniem platformy. Decydując się na założenie pierwszego sklepu internetowego na Shopify, warto skorzystać z pomocy wykwalifikowanej, doświadczonej agencji, takiej jak np. Agencja Shopify We Can Fly. Dzięki niej możliwe będzie szybsze i mniej kłopotliwe rozpoczęcie działalności w sieci. Dodatkowo specjaliści będą mogli wykonać profesjonalne, wartościowe opisy produktów w sklepie, sesje produktowe czy poprowadzić skuteczną kampanię reklamową. Kompleksowe działanie pozwala na kreowanie spójnego wizerunku firmy, który z pewnością wpłynie pozytywnie na postrzeganie jej przez klientów. Skorzystanie z zewnętrznej pomocy jest inwestycją, która zazwyczaj bardzo szybko się zwraca, a dodatkowo powoli sprzedającemu na oszczędzenie pieniędzy i czasu, które musiałyby być poświęcone na poszukiwanie błędów, które sprawiają, że sklep nie funkcjonuje, tak jak tego oczekiwano. Pozwala także zminimalizować ryzyko braku powodzenia działalności w jej początkowej fazie.