Ile kosztuje księgowość? Od czego zależą koszty obsługi księgowej?

Obsługa księgowa firm świadczona przez doradcę podatkowego lub biuro rachunkowe pozwala przedsiębiorcy skupić się na wyznaczonych celach prowadzonego biznesu. Ile kosztuje profesjonalna księgowość i od czego uzależnione są jej koszty?

Od czego zależą koszty obsługi księgowej?

Skuteczna i profesjonalna obsługa księgowa to pakiet kompleksowych świadczeń, które pozwalają na sprawne działanie przedsiębiorstwa oraz minimalizują ryzyko strat. Dzięki usługom, w których zakres wchodzi księgowość, doradztwo, zarówno podatkowe jak i biznesowe, Twoja firma zyskuje możliwość znacznej redukcji comiesięcznych wydatków.

Koszty obsługi księgowej uzależnione są od pakietu świadczeń, decydująca jest tutaj, przede wszystkim struktura prowadzonej działalności. Istotne znaczenie ma forma opodatkowania, sposób w jaki firma się rozlicza. Na cenę bezpośrednio wpływa bowiem czy firma prowadzi pełną, czy uproszczoną księgowość. Koszt obsługi ma również związek z liczbą zatrudnionych pracowników, ilością miesięcznych dowodów księgowych, czy prowadzisz działalność wyłącznie na terenie kraju, czy również za granicą. Kiedy zastanawiasz się czy skorzystać z pakietu usług firmy zewnętrznej księgowość, rodzaje i ceny sprawdzisz kontaktując się z biurem księgowym (Sykulska.pl). Dowiesz się jaki jest całkowity koszt obsługi, dostosowany od potrzeb Twojej firmy.

Nie bez znaczenia jest też polityka cenowa, ponieważ konkretne biuro rachunkowe odrębnie ustala swój cennik. Czynnikiem, który ma znaczenie jest też lokalizacja podmiotu świadczącego takie usługi, w dużych aglomeracjach ceny są zazwyczaj wyższe niż w mniejszych miejscowościach.

Ile kosztuje tzw. mała księgowość?

Pod pojęciem małej księgowości należy rozumieć rozliczanie w oparciu o Księgę Przychodów i Rozchodów, taką uproszczoną formę mogą wykorzystywać właściciele niewielkich firm. Decyzję w kwestii sposobu rozliczania musisz podjąć już podczas procedury rejestracji Twojej firmy.

W przypadku niewielkich działalności stała obsługa księgowa jest idealną alternatywą dla księgowej na etacie, której zatrudnienie to wydatek ok. 4 500 zł brutto. Koszty obsługi księgowej dla małych firm, które wystawiają kilka lub kilkanaście faktur miesięcznie zaczynają się od 200 zł. W ramach profesjonalnych świadczeń zyskasz min. wprowadzanie dokumentów księgowych, prowadzenie ewidencji dla celów podatku VAT, sporządzanie miesięcznych i rocznych zeznań podatkowych.

Jak kształtują się koszty prowadzenia pełnej księgowości?

Pełna księgowość wymaga rozbudowanego systemu rachunkowego i analitycznego, związana jest często z koniecznością sporządzania sprawozdań finansowych. Stała obsługa księgowa pozwala na skrupulatne prowadzenie ksiąg rachunkowych, które są odwzorowaniem wszystkich zdarzeń będących udziałem Twojej działalności.

Koszty obsługi, w ramach pełnej księgowości, są uzależnione od wielkości przedsiębiorstwa, ilości zatrudnianych pracowników, liczby generowanych dokumentów w postaci paragonów, rachunków, faktur. W zależności od pakietu świadczonych usług mogą oscylować w granicach od 500 zł do 3 000 zł.



w temacie: , ,