Unia Europejska stawia na informatyzację przedsiębiorstw i poprawę komunikacji

W 2015 roku nie jest planowany wprawdzie nabór wniosków dla przedsiębiorców w ramach tego Działania, ale jest ono bardzo ciekawe i dlatego zdecydowałam się o nim wspomnieć już teraz. Działanie 3.3 Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności gospodarczej – chyba jedno z bardziej wyczekiwanych działań przez mikro, małych i średnich przedsiębiorców w województwie śląskim. W dobie Internetu […]

Czytaj więcej >>>

Preferencyjne finansowanie dla firm zamiast bezzwrotnej dotacji unijnej

Brak dostępu do zewnętrznych źródeł finansowania, lub duże utrudnienia w możliwości skorzystania z niego, jest jedną z barier w rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W budżecie unijnym  na lata 2014-2020 możliwości pozyskania dotacji (czyli wsparcia bezzwrotnego) zostały zarezerwowane np. dla projektów innowacyjnych, działalności badawczo-rozwojowej, technologii informacyjno-komunikacyjnych czy odnawialnych źródeł energii. Pozostali przedsiębiorcy, których pomysł […]

Czytaj więcej >>>

Dofinansowanie unijne na działania badawcze, rozwojowe i innowacje w firmach

Kolejnym konkursem planowanym do ogłoszenia, w ramach RPO WSL na lata 2014-2020, jest Działanie 1.2 Badanie, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach, które jest związane z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną przez przedsiębiorstwa. Działanie przewiduje możliwość starania się o wsparcie na tworzenie lub rozwój istniejącego zaplecza badawczo-rozwojowego w przedsiębiorstwach służącego ich działalności innowacyjnej, a także wsparcie prac B+R […]

Czytaj więcej >>>

Dotacje unijne zbliżają się wielkimi krokami

Zbliża się powoli moment, w którym ruszą konkursy dotyczące możliwości pozyskania dotacji przez przedsiębiorstwa na rozwój działalności. W latach 2014-2020 przedsiębiorcy będą mieli możliwość starania się o bezzwrotne dotacje na innowacje, działalność B+R, rozwój technologii komunikacyjnych, szkolenia pracowników oraz o nisko oprocentowane pożyczki. Wsparcie przewidziano w ramach 5 programów krajowych oraz 16 regionalnych (dla każdego […]

Czytaj więcej >>>

Zdjęcia firmowe Google Business View – czy gra jest warta świeczki?

Od jakiegoś czasu pojawiła się dodatkowa możliwość marketingowa dla właścicieli firm, którzy prowadzą swój biznes  w określonej lokalizacji. Chodzi o technologię Google Street View i jej wykorzystanie w prezentowaniu wnętrz firm, a także ich ofert. Firmy z którymi współpracujemy pytają czy słyszeliśmy o takiej usłudze, czy warto z niej skorzystać, a jeśli TAK, to dlaczego. […]

Czytaj więcej >>>

Marketing weterynaryjny skutecznie

Praca lekarza weterynarii to niełatwe zajęcie. Z wielu powodów. Dość długa ścieżka edukacyjna, praktyki, staż, pierwsza praca i specjalizacja. Marzenia o dobrze prosperującej przychodni weterynaryjnej nie należą do najłatwiejszych w realizacji. A tu jeszcze zabrania się lekarzom weterynarii reklamować swojej działalności. Zakaz reklamy jest dość powszechny w większości środowisk zawodowych, gdzie działa silny samorząd zawodowy. […]

Czytaj więcej >>>

Jak się zabrać za marketing w firmie

Od wieli lat słyszy się, że dział marketingu to dział kosztowy, podczas gdy dział sprzedaży to dział przychodowy. Wychodzi na to, że marketing w firmie to ciągłe wydatki, studnia bez dna, niekończąca się opowieść z fakturami kosztowymi w tle… To powszechne przekonanie przeszkadza wielu właścicielom firm właściwie się rozwijać. Postrzegają oni marketing jako zło konieczne. […]

Czytaj więcej >>>

Intensywności wsparcia w nowym budżecie unijnym 2014-2020

Zgodnie z przepisami unijnymi pomoc państwa (czyli pomoc publiczna) jest zakazana. Jednakże od każdej reguły są wyjątki i nie inaczej jest w tym przypadku. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu reguluje sytuacje, w których […]

Czytaj więcej >>>

Nowe zasady udzielania pomocy regionalnej 2014-2020

Zmiana poziomu udzielania pomocy regionalnej w nowym budżecie unijnym. Intensywność wsparcia w ramach pomocy regionalnej, różni się w zależności od regionu, w którym ma być realizowana inwestycja. Od 1 lipca 2014 r. obowiązuje Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2014r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej na lata 2014-2020. Dokument ten reguluje maksymalną możliwą […]

Czytaj więcej >>>

Definicja MŚP – jak ustalić wielkość przedsiębiorstwa?

Starając się o dotację unijną przedsiębiorcy często mogą napotkać informację, iż dana forma wsparcia przewidziana jest dla przedsiębiorców z sektora MŚP lub też dla przedsiębiorców innych niż MŚP. Co właściwie oznacza ten skrót? MŚP czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Prawidłowe ustalenie statusu jest kluczowe z punktu widzenia możliwości pozyskania dotacji lub innego preferencyjnego finansowania. […]

Czytaj więcej >>>